Den svenska bloggvärlden

Jag tycker att det är tragiskt att se vad den svenska bloggkulturen har utvecklats till. Folk har blivit riktiga spammare. Det är lika illa som att få de där konstiga mejlen med "Du vann just en miljon" och "Kan jag lita på dig med den här transaktionen på 100 000 dollar" som lusar ner inkorgen (oftast på engelska dock). Visst kan man kommentera på om man så vill 100-tals bloggar, men skriv då något "vettigt" och inte bara reklam för en blogg eller tävling eller massproducerad text.

Jag har sett exempel som har varit så okänsliga att det är sorgligt. När någon har publicerat ett inlägg om en kompis som har gått bort, så har kommentarerna fyllts med "tips" om tävlingar, beröm för hur bloggen ser ut (?) eller till och med opassande kommentarer för att personen inte läst inlägget.


Kommentarer
Postat av: cathrin

åh jag håller med! Och de här fiskandet efter bloglovin följare där en bloggare frågar om ett byte... Alltså gillar man enblogg så läser man den och gillar man den inte så gör man inte. människor alltså.

2012-04-22 @ 10:19:26
URL: http://gemignamnet.se
Postat av: ellie

vad söt du är! :D♥

2012-04-22 @ 17:45:24
URL: http://miniellies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0